Wycieczka integracyjna klas pierwszych

We wtorek 13 września 2016 r. klasy: I TE i I TS z wychowawcami  Urszulą Szczytyńską i Małgorzatą Pacześniak wyruszyły na integracyjną  wycieczkę do Sandomierza – jednego z najpiękniejszych i najstarszych miast w Polsce.

Pogoda nam dopisała. Był piękny słoneczny dzień. Wędrówkę rozpoczęliśmy od
Bramy Opatowskiej idąc pełną uroku uliczką w kierunku Ratusza. Charakterystycznym
elementem tej pięknej budowli jest zegar słoneczny. Spacerując podziwialiśmy piękną Starówkę z zabytkowymi mieszczańskimi kamienicami. Z Rynku poszliśmy do gotyckiej Bazyliki Katedralnej. Bardzo podobały się nam freski, rokokowe ołtarze oraz obrazy.
Po drodze zatrzymaliśmy się przed Collegium Gostomianum – jedną z najstarszych szkół
w Polsce. Mijając  Zamek dotarliśmy do jedynej zachowanej furty tzw. Ucha Igielnego.
Przeszliśmy też Wąwozem Świętojakubskim do jednego z najstarszych obiektów ceglanych
w Polsce – Kościoła św. Jakuba.
Było bardzo gorąco dlatego spacer- egzotycznym lessowym szlakiem – Wąwozem Królowej Jadwigi był przyjemnością. Zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy nad Wisłę. Tutaj odpoczywaliśmy, rozmawialiśmy, dzieliliśmy się wrażeniami.

Wszyscy byli zachwyceni malowniczymi widokami i zabytkami królewskiego miasta.  Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Poznaliśmy się lepiej i więcej     o sobie dowiedzieliśmy. Wracaliśmy do Tarnobrzega zmęczeni, ale zadowoleni.

Myślimy już o kolejnej wycieczce…

Wpisy tematycznie

Firmy współpracujące z naszą szkołą