Ach, to  Zakopane w maju …

Maj to najpiękniejszy miesiąc. I właśnie w nim została zaplanowana  wycieczka klas IT E i ITS do Zakopanego. To już drugi wspólny wyjazd z naszymi wychowawczyniami panią Urszulą Szczytyńską
i panią Małgorzatą Pacześniak.

Pojechał z nami też pan dyrektor Marek Szczytyński, który zna bardzo dobrze Tatry i był bardzo pomocny w czasie górskiej wspinaczki. Pierwszym punktem wyprawy była wędrówka prawym brzegiem Dunajca do Czerwonego Klasztoru. Trasa była wyjątkowo malownicza. Widok gór na drugim brzegu pochłaniał większość uwagi. A padający z przerwami deszcz przyspieszał naszą wędrówkę. Nawet nie zauważyliśmy, że przeszliśmy 15 km. Kolejnym punktem było  zwiedzanie elektrowni wodnej w Niedzicy.  Jest to najwyższa w Polsce zapora ziemna z centralnym uszczelnieniem glinowym. Następnie pojechaliśmy do Zakopanego i po kolacji oraz krótkim odpoczynku wyruszyliśmy na wieczorny spacer po  Krupówkach.

Drugi dzień naszej wycieczki to prawdziwa górska wyprawa. Celem wędrówki było wyjście na Sarnią Skałę (1377m n.p.m.). Przeszliśmy Doliną Strążyską do wodospadu Siklawica, przez Czerwoną Przełęcz, szlakiem na Sarnią Skałę. Kiedy dotarliśmy na miejsce przepiękny widok wynagrodził nam trudy wyprawy. Ze szczytu był doskonały widok na Giewont , a w drugą stronę na Zakopane. Zeszliśmy przepiękną Doliną Białego.

Powrotna podróż do Tarnobrzega minęła nam w przyjemnej i wesołej atmosferze. Plan wycieczki został zrealizowany.

M.P. i U.Sz.

Wpisy tematycznie

Firmy współpracujące z naszą szkołą