Podsumowanie projektu Erasmus+

22 maja 2019 odbyła się konferencja podsumowująca projekt realizowany w ramach programu Erasmus+, Akcji 1. Mobilność edukacyjna w sektorze kształcenia i szkolenie zawodowe, p.t. „Bogaci w doświadczenie zawodowe atrakcyjni na rynku pracy”.

Główne cele, jakie założyliśmy planując jego realizację wynikają bezpośrednio z tego tytułu: zaplanowaliśmy zwiększenie kompetencji zawodowych i językowych uczniów w kontekście ich szans na lokalnym, regionalnym i  europejskim rynku pracy. Środkiem do osiągnięcia tego celu miał być udział uczniów w 3 tygodniowym stażu zagranicznym, podczas którego będą realizować cele zawodowe, doskonalić język angielski zawodowy i kształtować postawy takie jak: odpowiedzialność, współpraca, empatia, tolerancja, ciekawość poznawcza, zarządzanie czasem wolnym, środkami finansowymi itp.

Założyliśmy  że realizacja projektu pomoże wykształcić przygotowanego zawodowo, samodzielnego, pewnego siebie, komunikatywnego i konkurencyjnego na rynku pracy absolwenta naszej szkoły.

Z dumą stwierdzamy, że 95% założonych celów zrealizowaliśmy.

Zdjęcia z konferencji 

Potwierdzeniem odbycia mobilności i osiągniętych efektów są  certyfikaty: mobilności, językowe, arkusze oceny opiekunów praktyk tzw. tutorów i dokumenty europass, testy językowe, raport partnera.

Potwierdzeniem stopnia zadowolenia uczniów z pobytu są arkusze ewaluacyjne i sporządzone przez nich raporty końcowe.

W projekcie wzięło udział 48 uczniów klas 3 i 4tych.

Rekrutacja do projektu Erasmus+ została przeprowadzona w oparciu o opracowany przez zespół projektowy regulamin. W projekcie wzięli udział uczniowie wszystkich kierunków nauczanych w szkole.

Uczniowie zostali solidnie przygotowani do wyjazdu, poprzez udział w kursach przygotowoawczych  (30 h kursu z j.angielskiego zawodowego, 30 h podstaw j.hiszpańskiego oraz 5godzinne kursy: bhp, kulturoznawczy i przygotowujący do wyjazdu z pedagogiem).

Przed wyjazdem uczniowie pisali swoje pierwsze CV, które stało się podstawą doboru miejsca stażu.

Staże odbywały się w stolicy hiszpańskiej Andaluzji, stolicy flamenco Sewilli. Uczniowie na staże wyjeżdżali w 3 turach, po 16 uczniów w każdej turze: w lutym 2018, w sierpniu 2018 oraz w lutym 2019.

Podczas pobytu w Sewilli uczniowie, poza praktykami mieli także zapewniony – zaplanowany wcześniej wraz z hiszpańskim partnerem – bogaty program kulturowy.Na miejscu kontynuowali również naukę hiszpańskiego na 20 godzinnym kursie.

Udział w stażu był dla uczniów zupełnie bezpłatny – poza opłaconą podróżą, pobytem i wyżywieniem, uczniowie otrzymali również kieszonkowe.

W toku trwania projektu powstała strona www projektu. Są na niej zgromadzone wszystkie materiały: zdjęcia, filmy z miejsc pracy, które mogą być wykorzystywane na przedmiotach zawodowych. Zachęcamy nauczycieli i uczniów do korzystania z zakładki „Język angielski w projekcie”, na której znajduje się stworzony przez uczniów słowniczek czynności stażowych, a także zadania interaktywne ze słownictwem zawodowym utworzone na platformie Learningapps oraz quiz wiedzy o projekcie i  Sewilli w j. angielskim w popularnym serwisie Kahoot.

Mamy nadzieję, że zdobyte w projekcie doświadczenia naszych uczniów przełoży się w przyszłości na zwiększenie ich atrakcyjności na rynku pracy, a tym samym da im szansę na dobre zatrudnienie.


Rządowy program „Dobry Start”

Wpisy tematycznie

Archiwa

Strona archiwalna

Maj 2019
P W Ś C P S N
« Kwi   Cze »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031